Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Friday, 10 September 2010

JUADAH DI PAGI RAYA

Share
Macam tak percaya je hari ni dah raya...Tarikh hari ni pun cantik je... 10.09.10... Ramadhan tahun ni aku rasa macam berlalu begitu cepat sgt... Rasa cam baru je aku berpuasa.. tup tup, dah sebulan pun...

Macam tahun lepas, tahun ni aku menyediakan pelbagai juadah di pagi raya ni. Bukan apa, hidangan yang aku sediakan ni khas untuk insan-insan yang aku sayang yang berada di sisi aku. Sekurang-kurangnya, dapat mengurangkan kerinduan mereka terhadap masakan dan juadah di Malaysia.... Nak tahu tak, apa juadah yang aku sediakan di pagi raya ni???? Emmmmm.... layan je gambar kat bawah ni... Aku ni masih lagi mood raya, so..nak mengarang ayat panjang-panjang ni rasa cam susah sgt... Kehabisan idea...hehehe... Jom kita tengok juadah di pagi raya yang aku sediakan utk tetamu2 okay....

~rendang kambing requested by my hubby~
~rendang daging lembu utk Irfan~
~rendang ayam cili padi...utk aku~
~kuah kacang utk Aamira~
~sambal tumis kering ikan bilis for us~
~yg ni wajib ada...ketupat~

~Aku suka lemang...ganti dgn pulut kuning~

~Ni je biskut raya yang sempat aku buat~

Camner... Banyakkan????.... Seharian aku masak semua ni tau!!!... Apapun aku rasa seronok sangat dapat menyediakan juadah ni. Seperti tahun lepas, tetamu datang tak putus-putus pada hari pertama... Suka sangat bila tetamu seronok menikmati juadah yg aku sediakan.... heheheh....



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog