Sunday 10 October 2010

DINING In The GARDEN.........

Hari ni aku kira memang detik bersejarah buat semua orang kerana tarikh yang begitu menarik sekali... 10.10.10. Memang cantik nombor ni kan? Ramai yang cuba untuk abadikan tarikh hari ini menjadi detik yang manis untuk dikenang... Ada yang jadikan hari ni untuk melangsungkan perkahwinan (macam angkasawan negara, Syed Muszaphar Shukor), ada yang adakan majlis pertunangan (macam biras aku kt JB), ada juga yang mengharapkan kelahiran org baru sebagai penyeri rumahtangga dan macam2 lagi... Tapi bagi aku, cuma mengharapkan kebahagiaan bersama keluarga tercinta... dulu, kini dan selamanya.

Namun begitu, aku dan anak-anak tak mahu lepaskan peluang untuk menjadikan tarikh hari ini sesuatu yang indah buat kami sekeluarga. Hehehe..mesti korang gelak kat aku pulak. Sebenarnya idea ni datangnya dari anak-anak aku. Aku ikut je...Kebetulan, pagi-pagi lagi suami aku dah keluar berjumpa dgn kawannya. So, anak-anak nak buat surprise lah untuk abah diorg... Alah..sebenarnya bukan lah surprise apa pun.... Anak-anak bercadang nak lunch ala-ala kat garden gitu.. Bukannya jauh pun tempatnya, kat belakang rumah aku je..heheh.. Kebetulan pulak, hari ni anak2 request nak makan special sikit, so aku buat tom yam, daging masak merah dan telur bungkus... Emmmm kiranya hari ni aku masak lain dari hari2 yang lain... Apa lagi, kami anak-beranak bertungkus lumus membuat persediaan makan tengahari ala-ala kat taman kayangan gitu... hahaha..boleh ke aku buat statement camtu?... Suka hati kitorg lah kan, nak nama kan tema apa.. Asalkan itu boleh memberi kebahagiaan buat aku dan anak-anak... Yang pasti, bila suami aku sampai kat rumah, dia memang teruja dengan apa yang kami buat.... Anak-anak aku tersangatlah bangganya di mana diorang dua-beradik ni bertindak sebagai plan manager untuk event hari ni... Sanggup tu angkat meja dan kerusi bagi merealisasikan impian diorg... Aku pulak, masterchef of the day (rasanya cam tetap dan berpencen jeee!!).

~menu hari ini~
~telur bungkus~
~daging masak merah~

~yummyyy!!!~

~Kami menikmati hidangan makan tengahari... ~

~chef of the day~



~sekejap je...dah licin!!~

~kenyang!~
~gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati~

~masa utk berkemas~

~angkat jangan tak angkat~


No comments:

Post a Comment

KUIH KOLEH KACANG 5 Ramadhan

Assalamualaikum wbt 5 Ramadhan 1442/ 17 April 2021 Alhamdulillah.. Sedar tak sedar dah 5 ramadhan hari ni. Hari ni hari Sabtu, sis sekeluarg...