Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Wednesday, 20 October 2010

Telur Itik Masak Lemak

Share

Kepada sesiapa yang tak tau nak masak apa hari ni.. Apa kata cuba masak lemak telur itik pulak. Masakan yang simple tapi menyelerakan. Nak membuatnya pun tidak lah sesusah mana pun. Walaupun tak susah, aku letak jugak bahan-bahan nak buat masak lemak ni ye.

Bahan-bahan:
Beberapa biji telur itik
Santan
Bawang merah, cili api, kunyit hidup (tumbuk @ blend)
asam keping
serai (dititik)
garam

Caranya: Masuk semua bahan, kecuali telur itik. Kena jaga-jaga supaya santan tak pecah minyak. Bila dah mendidih, perlahan kan api dan pecahkan telur itik satu persatu ke dalam periuk. Boleh letak tomato, untuk nampak cantik. Bila dah masak, angkat dan hidangkan...

Senang je kan?...




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog