Saturday 22 January 2011

Summer Holiday @ Venus Bay pt 2



Percutian kami masuk hari ke-2. Kami singgah di State Coal Mine yang terletak di Wonthaggi. Di situ, para pengunjung di bawa melawat ke tempat melombong arang batu yang berada jauh di bawah tanah. Kita akan dapat tahu macamana org zaman dulu melombong arang batu. Oleh kerana kami dah pun pergi ke tmp ni tahun lepas, jadi aku dan anak-anak buat keputusan untuk tunggu kat luar je sambil lepak2 kat taman di situ. Hanya keluarga Aris dan Sam je yang masuk. Suami aku pun pegi gak lah, ala-ala pemandu pelancong tak bertauliah gitu..hehehe...Suka hati mak bapak aku je nak tulis kan.

Kemudiannya kami lunch kat park yang disediakan di State Coal Mine tu dengan makanan tengahari ditaja oleh Ena's Kitchen....
Seterusnya hari ni kami cover pantai yang berada di sepanjang area Bunurong Marine National Park dan Bunurong Coastal Drive. Antara tempat-tempat yang kami singgah ialah Twin Reefs, Shack Bay, Eagles Nest dan The Carves.


~lunch @ state coal mine~

~eagle nest~

~dr shack bay blh nmpak eagles nest tu~
nampak tak bentuknya macam sebhg drp peta ostolia

~sempat tangkap gmbr lembu tu~

Sebelah petangnya, masih sempat lagi bergegas ke pantai untuk memancing. Aku.. biasalah, bertindak sebagai jurukamera bertugas. Merakamkan aksi insan-insan yang bersemangat untuk memancing walupun x dapat ikan. Kali ni kami pergi ke beach 5 yang terletak lbh kurang 1 km je dari rumah.

~jauh gak nak turun tangga dari tmpt park kereta~
~gaya pemancing yg 'pro'...........sak~


No comments:

Post a Comment

KUIH KOLEH KACANG 5 Ramadhan

Assalamualaikum wbt 5 Ramadhan 1442/ 17 April 2021 Alhamdulillah.. Sedar tak sedar dah 5 ramadhan hari ni. Hari ni hari Sabtu, sis sekeluarg...