Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Wednesday, 27 July 2011

~CHICKEN PADPRIK~

Share
Assalamualaikum.... Salam ceria buat semua...kali ni tetiba aku ada kerajinan yg tinggi untuk masukkan entry baru kat blog ni. Bukan apapun, saje suka-suka sambil mengisi masa lapang aku yg free memanjang ni. Maklumlah...org yg xde keje kan...Cuma, aku takut ada yg naik menyampah tengok aku masukkan entry masakan ni kat blog.. Tapi, bila pikir balik, blog kita, suka hati kitalah nk letak apa kan..kan... sapa yg suka blh bukak, yang tak suka, sila abaikan...Ini pun, aku je yg ada perasan takut ni..sebenarnya, takde kena mengena pun dgn yg hidup ataupun yg telah meninggalkan kita... Jom kita tgk resepi nak buat ayam masak padprik ni...

Padprik ayam:
Bahan-bahan:
1 ekor ayam sederhana(potong kecil-kecil)
1 senduk cili kisar
6 ulas bawang putih~ditumbuk
1 biji bawang besar~dimayang
beberapa tangkai cili padi
3 helai daun limau purut
2 batang serai-diketuk
3 sudu besar sos cili
3 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos tiram
1 sudu kicap pekat manis
garam, gula
minyak untuk menumis

sayur-sayur:
1 batang lobak merah
sedikit kacang buncis/kcg panjang
1 batang daun seleri
sedikit kobis bunga

Cara-cara:
Tumis cili kisar dan bawang putih. Masukkan ayam dan biarkan air ayam kering dan ayam cukup masak. Masukkan daun limau purut, serai, sos cili, sos tomato, sos tiram, kicap, cili padi, bawang besar, garam dan gula. Akhir sekali, masukkan sayur-sayuran. Kacau seketika dan tutup api. Sedia untuk dihidang...Senanggggg!!!!!!!!!!!..Selamat mencuba sebagai menu untuk berbuka puasa di bulan ramadhan nanti ye.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog