Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Wednesday, 24 August 2011

Serradura Pudding

Share
Assalamualaikum....
Kalau tadi aku dah masukkan N3 ayam percik dan butter prawn, kali ni aku nak masukkan pula resepi "SERRADURA Pudding", yang juga merupakan resepi dari kawan aku. Kiranya, hari ni Entry yang aku masukkan adalah dari tuan empunya resepi yg sama. Pudding ni memang sedap. Tak dapat nak dipastikan dari mana asalnya pudding ni..tapi aku rasa macam pernah makan piudding ni kat rumah kawan aku berbangsa Turki. Rasa dia lebih kurang macam ni jugak lah....yang bezanya, pudding yg kawan aku buat tu bergetah sikit...Rupa-rupanya inilah pudding yg enjadi tanda tanya...Nam membuatnya pun takdelah susah sangat. Jom tengok resepi kat bawah ni, sumbangan dari kawan aku. Aku CNP je kat sini.

SERRADURA PUDDING:

Recipe:
10 keping (lebih kurang la) biskut marie (that's original recipe) , I used digestive biscuit.
Biscuit crush dulu. Tips; Letak dlm zip-lock bag, roll dgn rolling pin.

Cream:
400 ml whipping cream
100 ml condensed milk (boleh kurang kan ikut selera)
2 tsp vanilla extract
10 gm gelatine (saya tak guna pun)
Whip cream until form peak, then beat in condensed milk (sikit2) n vanilla. Layer wt crushed biscuit alternately.

Lepas tu, sejukkan dalam peti ais, sebelum dimakan.
Enjoyyyy!!!!







0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog