Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Friday, 7 December 2012

Yee Mee kantonis

Share


 Haaaa..kali ni aku post yee mee kantonis pulak.. Yang pastinya, gambar ni aku dah peram lama... Jom tengok resepi yee mee kantonis ni ye.

YEE MEE KANTONIS:


Bahan-bahan:
1 ketul yee mee (atau pun kita panggil mee sanggul), x perlu masak..just tunggu kat dlm pinggan je.
2-3 ulas bawang putih - diketuk
1/2 biji bawang besar - potong kiub
1 hiris halia-dimayang halus
1 sudu isi ayam
1 ekor sotong
1 batang sawi-dipotong
1/2 batang lobak merah
sedikit bunga kobis
1/2 biji tomato
1 biji telur
1/2 kiub ayam
sedikit kobis
air secukupnya
cili jeruk secukupnya
2 sudu minyak untuk menumis
daun sup, daun bawang utk hiasan- aku xde benda ni
garam
**kalau nak sedikit pedas masukkan 2-3 tangkai cili padi yg dihiris.

CARA-CARA:
Panaskan minyak. Tumis bawang putih hingga naik bau. Masukkan bawang besar, isi ayam dan sotong. Masak sekejap. Masukkan air dan kiub ayam. Biarkan mendidih sekejap. Masukkan sayur. Kemudian pecahkan telur. kacau sedikit supaya telur berselerak..Bila telur dah masak, matikan api. Tuangkan ke dalam pinggan yg sudah tersedia menanti yee mee tadi. Hias dengan daun bawang dan cili jeruk.
TARRRAAAAAAAAAAAAAAA..................... SELAMAT MENJAMU SELERA.


















1 comments:

Kevin Hope said...

Tq krn share

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog