Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Friday, 16 March 2012

Jalan-jalan @ Mahkota Parade, Melaka

Share
Assalamualaikum..... Emmmm pejam celik, pejam celik, cuti sekolah seminggu ni dah berada di penghujungnya. Kesian pulak kat anak2 aku yang tak dapat jalan ke mana-mana. Ye lah kan..yang bujangnya, ada rugby pada sabtu dan ahad. Isnin-Rabu pulak ada kelas tambahan di sekolah sampai petang. Anak dara aku pulak yang sibuk ajak jenjalan. Dah bosan terperap kat rumah ni. Yelah kan, nak tunggu si abahnya pulak, hari sabtu ahad je baru balik. Alahai..kesiannya anak omak!!!!...Kalau anak-anak yang umurnya 4, 5 tahun, boleh la aku bawak pergi taman permainan main buaian dan gelongsor. Kanak-kanak kecik kalau dah bawak pergi park macamtu memang senyap la diorang kan. Tapi, kalau dah umur 14, 16 tahun, memang tak pandangnya taman-taman tu kan. Sakit kepala aku dok pikir nak bawak diorang pergi mana. Nak pergi ke Genting Highland, jauhla pulak aku nak drive. Setelah bermesyuarat aku tiga beranak, kami ambik keputusan untuk Mahkota Parade je. Yela kan..anak dah remaja kan.. Kena lah bawak ke tempat yang sesuai dengan umur diorng tu kan. Jom layan aktiviti anak-anak di MP tu.

Bowling Time!!!!!!
Dah lama anak-anak berhajat nak pergi main bowling. Semasa di Melbourne dulu pun, anak-anak pergi dengan kenkawan sekolah diorang je.


Tengoklah muka diorang..hepi semacam je..maklumlah, bola banyak masuk longkang..Ahaksss!!

Archery
Selesai melayan anak-anak bermain bowling. Test power kat tempat memanah pulak.



Menjamu Selera @Sushi King!!

Sempat bawak ke tempat makanan feberet anak dara aku.

Inilah dia model restoran "Sushi King"...hehehe...


Walaupun agak penat, tapi aku tetap berpuas hati bila dapat menggembirakan hati anak-anak. Ahhhhhhh.....2 hari lagi sekolah dak nak bukak....Dah start keje balik....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog