Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Wednesday, 15 October 2014

Macaroni Goreng Ala Thai

Share
Assalamualaikum...

Lama sungguh aku tak hapdet blog aku ni. Dekat2 setahun kot.. Nampak macam bizi je aku ni..Ontahla....saje buat2 bizi kot.. Okay gang.. hari ni mak cik taknak celoteh banyak..Penat arr merepek kat dlm ni... Jom ikut mak cik nak  masukkan resepi Macaroni goreng ala2 Thai. Pernah tengok macaroni tak? Haa bentuknya ala2 nut basikal gitu... Tapi jangan pulak korang ambik nut basikal buat goreng pulak..Hahaha..naya jadinya nanti. Resepi senang..pejam mata pun boleh jadi.
Jomm kita masuk dapur makcik jom...



Macaroni Goreng Ala Thai

2 cawan macaroni~ direbus dan ketepikan
4 ulas bawang putih~diketuk dan cincang halus
1 biji bawang merah~dimayang
5-6 ekor udang sederhana (blh letak sotong juga)
beberapa keping cendawan kering/shitake ~rendam dan potong kecil2
sedikit garam
1 camca paste tomyam @1/2 kiub tomyam maggi
3 helai daun limau purut diracik halus mcm bunga rampai
2 biji cili padi di potong kecik2
Sedikit minyak zaitun untuk menumis (minyak masak pun blh je)

Cara-cara:

Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan bawang merah hingga naik bau.
Masukkan udang, garam, paste tomyam
Masukkan cendawan, daun limau purut dan cili api.
Last sekali, masukkan macaroni dan kacau rata... rasa la masin ke tak ke kan.. Kemudian boleh la tutup api dan sedia dihidang....

TARRAAAAA!!!!!!





***** aku masak ikut apa bahan yg ada di dapur ye... Boleh ubahsuai ikut kesesuaian bahan yg ada kat rumah korang ye... okay selamat mencuba...



1 comments:

Laura Azura Zainal said...

Assalamualaikum kakak. ni sy adik kawan kakak Alias. selalu singgah sini. Nt nk try resepi ini

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog