Thursday, 25 August 2011

Ayam Berlada Dengan Tempe

Assalamualaikum...

Selamat sahur semua...Eh, dah masa sahur ke ni???? heheheh....Awal lagi kan.. Aku ni bukan apa, sambil-sambil tunggu biskut suji kristal aku masak kat dalam oven tu, aku masukkan lah n3 ayam berlada dengan tempe yang aku masak hari Isnin lepas.
Malas nak celoteh banyak-banyak, kang ada jugak hangus kuih suji aku ni kan... Jom kita terus jengah resepi senang ni..

bahan-bahan:
1 ekor ayam, potong kecil dan di goreng...ketepikan.
1 bungkus tempe, potong kecil, goreng, ketepikan

Bahan tumis:
6 ulas bawang putih, di tumbuk
1 biji bawang besar, dimauyang
1 inci halia, dihiris nipis
3 senduk cili blend
garam
sedikit kiub ayam/maggi cukup rasa

sedikit kacang panjang, dikerat-kerat..
sedikit lobak merah, dipotong bulat

Cara-cara:
1.Panaskan minyak. Tumis bawang putih, halia dan cili blend...
2. Biarkan cili betul-betul masak dan agak2 kering. Letak garam secukupnya, dan maggi cukup rasa atau kiub ayam.
3. Masukkan sayur. Kacau seketika.
4. Akhir sekali, masukkan ayam dan tempe yg telah digoreng tadi....SIAPPP!!!!!!

**** Dalam pada tu, kuih suji aku pun dah masak.... bye....!

~Nak prepare makanan untuk sahur pulak...sementara mata belum ngantuk ni...lepas subuh aku nak pulun tido...hehehe

No comments:

Post a comment

MEE FUNGUS ala2 Mee Tarik

Assalamualaikum wbt Hari ni hari ke 64 PKP: Hari ke 8 pkp fasa 5 20 MEI 2020: 27 RAMADHAN 1441 Mee fungus ni sis cuba2 je buat resepi b...