Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan

ketenangan dan keamanan

Wednesday, 3 August 2011

KERABU PERUT

Share
Assalamualaikum......

Lama betul aku tak update blog ni....Cam bz je kan...hahaha..Mana tak bznya, lepas suboh, aku pulun tido sampai kul 11 pg, maklumlah takde gangguan. Pastu bila bangun dah terus je kayuh kat dapur untuk masak berbuka puasa. Bila masa nk ngadap blog ni kan... Entry ni pun, aku dok bertangguh je. Kebetulan hari ni rasa cam bersenang-lenang sikit, jadi aku masukkan resepi mudah kerabu perut.

Kerabu Perut:

Bahan-bahan:
200 gram perut lembu (rebus hingga empuk dan dipotong kecil)
1 biji lemon (ambil airnya)
2 biji tomato (dipotong kiub)
daun ketumbar (dimayang)
beberapa biji cili padi (dimayang)
sedikit gula dan garam

Cara-cara: Campurkan semua bahan, dan rasakan dengan gula dan garam secukupnya.

**
boleh juga masukkan kobis yang dimayang halus atau pun kacang botol.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

Thank's for visiting my blog