Sunday, 10 May 2020

HAPPY MOTHER'S DAY

Assalamualaikum wbt
Hari ni PKP ke 54: PKP FASA 4 hari ke 12
17 RAMADHAN 2020 BERSAMAAN DGN 10 MEI 2020
Setiap tahun, tarikh 10 Mei ni merupakan Sambutan Hari Ibu buat semua insan yang bergelar ibu di seluruh dunia. Hari ibu ialah pengiktirafan kaum ibu yang disambut pada hari2 berbeza di kebanyakan tempat di serata dunia.Hari ibu ni sama je peranannya dgn Hari Bapa yg mengiktiraf kaum bapa.
Seperti tahun2 sebelumnya, di Malaysia hari ibu akan disambut pada Ahad kedua dalam bulan Mei setiap tahun manakali Hari bapa pula disambut pada Ahad ketiga dalam bulan Jun setiap tahun.

Makanya nak cerita yang hari ni, sempena Hari Ibu pada hari ni, sis dapat cuti masak. Yeay!!!!
en suami tempah makanan dari Ames hotel yang mana makanan dihantar hingga depan pintu rumah. Ye lah kan..musim2 pkp ni, xde tempat yang sesuai utk kita buat sambutan Hari Ibu melainkan di rumah sahaja. Alhamdulillah tempat yang paling selamat utk kita daripada bersesak dgn orang ramai yang kita tak tahu dari mana datangnya mereka. Just Stay at home.

Alhamdulillah...makanan kenyang kami hari ni. dan banyak pulak makanan berlebih. Yelah.. beli set pekej makan utk 4 orang tetapi, makanan yang sampai sis rasa boleh makan untuk 10 orang. mujur ada tempat utk disalurkan makanan tersebut supaya tidak membazir. Alhamdulillah..makanan dikongsi bersama. Jiran depan rumah pulak bagi sebatang lemang dan rendang. Sedap pulak rendang dan lemang tu.. Kalau ikutkan hati sis yang tamak ni, rasa nak makan sorang je lemang tu taknak share dgn org lain. Tapi kena beringat sikit... Jaga badan sis...makan 3 keping je cukup lah.. tupun en suami kata dah over limit ambil lemang tu.. kalori lebih. Hehehehe..takpe sekali sekali.. Haaa banyak lah kala kala nye kan... Ya Allah murah nya rezeki kami hari ni. Syukur Alhamdulillah...






 selepas 50 hari, dapat lah calit bedak dan lipstik sebagai penyeri muka. hari lain, sis dah macam bibik je...
 Ambil gambar sebagai kenangan sambutan hari ibu musim PKP



No comments:

Post a comment

MEE FUNGUS ala2 Mee Tarik

Assalamualaikum wbt Hari ni hari ke 64 PKP: Hari ke 8 pkp fasa 5 20 MEI 2020: 27 RAMADHAN 1441 Mee fungus ni sis cuba2 je buat resepi b...